Share/Save/Bookmark

Dagbladet + Toppserien = sant

  04.04.2017 Kl. 12:14  
Av SKF

Avtalen er rykende fersk og ble signert bare timer før den ble presentert på kick off for Toppserien på Ullevål stadion.


- Avtalen med Dagbladet vil gi Toppfotballen på kvinnesiden en historisk bred nasjonal dekning. Å få vist frem produktet i et av landets største mediehus betyr enormt mye for videreutvikling av merkevaren og sporten vår. Det vil gi oss et kjempeløft, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Serieforeningen for Kvinnefotball. 

 

Sportsleder i Dagbladet, Pål Marius Tingve, mener toppfotballen for kvinner har et uforløst potensial.


- Vi gleder oss stort til å vise 122 toppseriekamper direkte på dagbladet.no denne sesongen. Ikke minst fordi fotballjentene skal til EM-sluttspillet i Nederland til sommeren. Dette er en helt unik mulighet, og vi håper at de 12 lagene i Toppserien nå får den oppmerksomheten de fortjener. Samtidig med at vi skal vise kampene direkte, ser vi fram til å tilby leserne høydepunkter og andre klipp fra hver runde, samt god journalistikk på Toppserien både før og etter hver helg, sier Pål Marius Tingve, avdelingsleder sport i Dagbladet. 

 

Fotball Media – som forhandler og forvalter medieavtaler i norsk fotball – er ansvarlig for produksjonen av kampene i Toppserien.


- Avtalen med Dagbladet gjelder i første omgang for sesongen 2017, og betyr at samtlige kamper i Toppserien nå er tilgjengelig direkte. Kampene produseres med et kamera og grafikk, og man skal se på muligheter også for kommentering. I tillegg så vil klipp og høydepunkter fra kampene være tilgjengelige for andre medier etter at kampene er ferdigspilt. Vi er veldig glad for at Dagbladet blir med som partner av Toppserien på web, dette blir en bra kombinasjon med NRK på TV, sier Knut Kristvang, daglig leder i Fotball Media.


Kampene vises for ordens skyld på åpne kanaler på db.no

Et stort pressekorps hadde møtt opp på kick off tirsdag morgen. I tillegg til spillerpresentasjoner og diskusjoner om Toppserien 2017, fikk de også se den nye merkevaren som NFF og SKF har utviklet.

Leder for merkevareprosjektet Jan Ove Nystuen kunne med stolthet presentere ny logo og merkevareidentitet for kvinnenes øverste liga.

- Den nye merkevaren på plass, men det er nå den ordentlige jobben begynner. Det er først og fremst spillerne, trenerne og lederne ute i klubbene som lever merkevaren hver dag. Men vi skal bygge opp dette sammen. Nå skal vi virkelig brette opp ermene, understreker Nystuen.

Vis alle nyheter